Πως ξεκίνησα με το τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο


Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις εμπειρίες μου με το πως ξεκίνησα την ασχολία με τα ελικόπτερα
Το μοντάρισμα η ρύθμιση και η πτηση ενος ελικοπτερου , δεν εχει καμμια σχεση με τα αεροπλανα οπου εκει τα πραγματα ειναι πιο ευκολα
Η θεωρία πτήσης είναι τελείως διαφορετική από ένα αεροπλάνο ,και για αυτό άλλωστε το καθένα με την σειρά του είναι συναρπαστικό .

Ρωτώντας τους έμπειρους ελικοπτεράδες διαπιστωσα οτι δεν προκειτε για απλη υποθεση । Ιδιως οταν θελει να προχωρηση καποιος σε ενα μονταρισμα ελικοπτερου ,απαιτουνται καποιες βασικες γνωσεις ,μερικα εργαλεια ,και δουλεια αρκετη για το πρωτο κιτ .Επισης για τις ρυθμισεις χρειαζονται καποια ειδικα εργαλεια, και ενα οργανο μετρησης .Για να περασεις στην πτηση εκει ειναι η πραγματικη δυσκολια που θελει πολυ υπομονη και αμετρητες ωρες hovering [αιωρηση] .

Βέβαια όλα αυτά εάν θέλει κάποιος να ασχοληθεί μονός του , κάτι που δεν το προτείνω εάν δεν έχει μεγάλη υπομονή . Σε άλλη περίπτωση μπορείς να ζητήσεις από το κατάστημα που θα το αγοράσεις να σου το μοντάρουν , και βρίσκοντας έναν εκπαιδευτή να προχωρήσεις πιο γρήγορα .

Και οι δυο τρόποι είναι συναρπαστικοί , και έχουν να προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις εάν πραγματικά αγαπάει κάποιος τα ελικόπτερα .

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει , το ελικόπτερο το οποίο πωλείτε σε μορφή κιτ [δηλαδή θέλει μοντάρισμα ] έναν κινητήρα ανάλογο με τις δυνατότητες του ελικοπτέρου , τέσσερα servo για τον έλεγχο του κεντρικού στροφειου και το γκάζι του κινητήρα ,ένα γυροσκόπιο με το ανάλογο servo για τον ελέγχο του στροφειου της ουράς , εναν δεκτη για τον ελεγχο των servo ,μια μπαταρία για την τροφοδοσία του δέκτη , και έναν πομπό [τηλεκατεύθυνση ] με πάνω από 6 κανάλια .

Αφού έλαβα σοβαρά υπόψιν μου όλα αυτά που μου είπαν οι έμπειροι ελικοπτεραδες ,και αφού παρατήρησα και μερικές πτήσεις αυτών, πήρα την μεγάλη απόφαση και άρχισα να μαζεύω πληροφορίες για τα πάντα που αφορούν τα ελικόπτερα και την θεωρία πτήσης τους ,σημαντικό πριν αρχίσω να διαθέτω χρήματα για τις αγορές του εξοπλισμού .

Η επίσκεψη στα καταστήματα της πόλης μου ,δεν ήταν και τόσο ενθαρρυντική , διότι όπως διαπίστωσα διαθέτουν πολύ μικρή γκάμα θερμικών ελικοπτέρων έως και καθόλου . Σαν αποτέλεσμα οι πληροφορίες ήταν ελλιπείς . Συνέχισα στο ιντερνέτ όπου μαζί με την ερεύνα που έκανα για να μάθω την θεωρία των πτήσεων , παράλληλα έβλεπα και τι γίνεται και στην αγορά [την ελληνική πάντα] . Διάβαζα αρκετά και προσπαθούσα να καταλάβω τι σήμαιναν οι τεχνικές ορολογίες , οι οποίες θα δυσκολέψουν τον καθένα που θα μπει σε μια τέτοια διαδικασία συλλογής πληροφοριών. Γι αυτό κάνω μια προσπάθεια να δώσω μια βοήθεια , στους επόμενους ελικοπτεραδες , βοήθεια που εγώ τόσο πολύ χρειαζόμουν .

Στις συχνές επισκέψεις στο μοντελοδρομιο , έβλεπα αρκετά ελικόπτερα από νέους μοντελιστες που προσπαθούσαν να το κρατήσουν λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος ,χωρίς τον κίνδυνο να ανατραπεί . Στην κουβέντα μαζί τους διαπίστωνα όλο και πιο πολύ με πόσο δύσκολο αντικείμενο πήγαινα να ασχοληθώ . έβλεπα όμως μικρά παιδιά να προσπαθούν να το μάθουν ,και ετσι έπαιρνα περισσότερο κουράγιο . Και η πρόκληση όλο και μεγάλωνε . όταν κάποτε βρέθηκα σε έναν αγώνα ελικοπτέρων ,εκεί πραγματικά ήταν το μεγαλείο ,βλέποντας αυτές τις μικρές ιπτάμενες συσκευές να κάνουν απίθανα πράγματα . Βέβαια αν κρίνουμε ότι οι πιλότοι των αγώνων ελικοπτέρων μετριούνται στα δάχτυλα των δυο χεριών ,καταλαβαίνουμε πόσο μεγάλη προσπάθεια έχουν καταβάλει ,και πόσα χρόνια εξάσκηση έχουν κάνει για να φτάσουν σε αυτό το πτητικό επίπεδο των αγώνων .

Σαν αρχή λοιπόν ,κατέβασα από το ίντερνετ έναν εξομοιωτή πτήσεων , ειδικό για εξάσκηση ελικοπτέρων , ο συγκεκριμένος προσφερόταν δωρεάν, βέβαια υπάρχουν και πολύ καλύτεροι , και πιο ρεαλιστικοί ,αλλά κοστίζουν κάποια χρήματα.
Ξεκίνησα τις εικονικές πτήσεις καταναλώνοντας άπειρες ώρες που αποδείχτηκε ότι ήταν πολύ χρήσιμες . κάποια στιγμή με κούρασε να πετάω στο πληκτρολόγιο και ήθελα να περάσω στην δράση .

Την πτήση με ελικόπτερο στον εξομοιωτή δεν κατάφερα να την εξαντλήσω ,διαπιστώνοντας ακόμα μια φορά την δυσκολία που πρόκειται να αντιμετωπίσω . Ο λόγος ήταν ότι χρησιμοποιούσα το πληκτρολόγιο ,και όχι τα χειριστήρια μια τηλεκατεύθυνση [radio control ] . O σωστός τρόπος χρήσης του εξομοιωτή είναι η σύνδεση του υπολογιστή με το radio control μέσω ειδικού καλωδίου , που και αυτό πρέπει να είναι συμβατό με την ανάλογη τηλεκατεύθυνση . ήρθε η ώρα να μπω στα πρώτα έξοδα .

Είχα δυο επιλογές , η να αγοράσω μια ελικοπτερικη τηλεκατεύθυνση , με τον ανάλογο εξοπλισμό για σύνδεση με τον υπολογιστή και να συνεχίσω τις εικονικές πτήσεις μου , η να αγοράσω ένα μικρο ηλεκτρικό ελικόπτερο το οποίο ήταν μόνιμα καλωδιωμενο με τον δικό του πομπό [τηλεκατεύθυνση ] και σου έδινε την δυνατότητα να μάθεις να πετάς μέσα στο σπίτι ασταμάτητα , κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο εκμάθησης .

Και αυτό έκανα . Αγόρασα το πρώτο που ελικόπτερο το LAMA ΧΒR ηλεκτρικό εσωτερικού χώρου με συνεχή παροχή ισχύος .

H εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα μικρο ελικόπτερο εσωτερικού χώρου είναι τεραστία . πέρα από την ατέλειωτη ευχαρίστηση έμαθα τα πτητικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου ελικοπτέρου , που δεν διαφέρουν και πολύ από ένα θερμικό μεγάλο .
Και σε μικρο χώρο μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί άνετα ,και να πάρει μια μικρή γεύση από την πτήση ενός ελικοπτέρου .
Στην αρχή φαίνεται δύσκολο , και έχεις αρκετά ατυχήματα ,με ελάχιστες ζημιές σε χρήματα , κάτι που δεν συμβαίνει σε ένα κανονικό μοντέλο .
Η πρόκληση είναι ότι σχεδόν μέχρι σήμερα ,έχοντας δεκάδες ώρες πτήσης δεν μπόρεσα να εξαντλήσω τις πτητικές του ικανότητες .
Πιστεύω ότι είναι ένας καλός τρόπος για γρήγορη εκμάθηση .

Mετα από μερικούς μήνες εξάσκησης με το μικρο ηλεκτρικό ήρθε η ώρα να επιλέξω το ελικόπτερο που θα αγοράσω . Αφού είχα ενημερωθεί όλο αυτό το διάστημα μου μεσολάβησε ,από την απόφαση να ασχοληθώ με τα ελικόπτερα έως την εξάσκηση με το ηλεκτρικό ,ξεκίνησα το ψάξιμο στο διαδίκτυο να βρω τις καλύτερες δυνατόν τιμές στα ελικόπτερα και στον εξοπλισμό που χρειάζεται .

Εφόσον φτάσαμε στην επιλογή θερμικού ελικοπτέρου οι κατηγορίες ήταν οι εξής ,και αναφέρονται στην ισχύ του κινητήρα που όσο μεγαλώνει αυξάνεται και το μέγεθος του ελικοπτέρου .Δηλαδή 30αρι , 50αρι , 90αρι .

Οσο πιο μεγάλο μέγεθος έχει το HELI τόσο πιο σταθερό είναι στην πτήση και ο έλεγχος του είναι σχετικά πιο εύκολος .Η τιμή ώμος καθώς αυξάνεται το μέγεθος διπλασιάζεται η και τριπλασιάζεται ,και τα ανταλλακτικά το ίδιο .Στα 90αρια οι τιμές των ανταλλακτικών είναι απαγορευτικές για έναν αρχάριο ,διότι οι πτώσεις και οι ζημίες που σίγουρα θα έχει μέχρι να μάθει να πετά σωστά ένα ελικόπτερο δεν συμφέρουν .
Αποφάσισα να πάω στην μεσαία κατηγορία στα 50αρια ,όπου εκεί ήταν η μέση λύση .

Το θέμα της εύκολης εύρεσης των ανταλλακτικών με οδήγησε στην επιλογή τις εταιρίας HIROBO και στην κατηγορία που ήθελα ήταν το scedu 50 evo . H τιμή του κιτ ήταν περίπου στα 420€ και το βρήκα σε Ελληνικό κατάστημα μέσω διαδικτύου ,που οφείλω να πω ότι το κατάστημα αυτό είχε τις καλύτερες τιμές από το εξωτερικό .

Αφου έστησα καρτέρι στο ταχυδρομείο , σε 2 ημέρες το κιτ έλαβε θέση στο τραπέζι του σπιτιού ,γεμίζοντας τον τόπο από δεκάδες σακουλάκια με εξαρτήματα, βίδες ,πλαστικά ,βιβλία οδηγιών , σωληνάκια αλουμινίου ,ιμάντες ,γρανάζια ,και πολλά αλλά ,που ομολογώ στην αρχή πελάγωσα .
Σκέφτηκα εάν έκανα καλά , που αγόρασα χύμα ένα κιτ ,η έπρεπε να ζητήσω να μου το μοντάρει άλλος . .Ετσι λοιπόν άρχισα να βάζω τα σακουλάκια με τα εξαρτήματα στην σειρά ,σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσεως του κιτ .

Αμέσως προέκυψε το θέμα των εργαλείων ,απλά μεν αλλά αυτά που είχα στο σπίτι δεν έκαναν για αυτή την δουλειά .Ολες οι βίδες του κιτ είναι σταυρωτές για πολύ ψιλό κατσαβίδι ,και μερικά" γερμανικά κλειδιά" σε ψιλά νούμερα .Επίσης χρειάστηκα και μια κόλλα εποξική ,και μια κόλλα σπειρωμάτων για τις βίδες [μπουλονακια+παξιμάδια ] .

Το μοντάρισμα άρχισε με μεράκι και πολύ καφέ ,κλείνοντας από εκείνη την ημέρα την tv οριστικά .

No comments: